O echipa de cercetatori de la un anumit institut de tehnologie lucreaza la un sistem care permite computerelor sa proiecteze proprii roboti, in functie de terenul pe care trebuie sa circule. Pana in prezent, acest sistem a fost testat doar intr-un mediu simulat, dar in viitor poate va avea o intrebuintare practica.
Cercetatorii de la MIT au dezvoltat ceva prin care un computer isi poate proiecta propriul corp robotizat, pe baza partilor disponibile si a terenului local.
Supranumit RoboGrammar, sistemul de proiectare detecteaza ce obstacole va trebui sa acopere si ce echipamente sunt disponibile, iar apoi lucreaza cu ce are la dispozitie.
Autorul principal al lucrarii, Allan Zhao, a declarat pentru MIT News ca, in ciuda varietatii de sarcini pentru care sunt folositi robotii, designurile lor tind sa fie foarte similare ca design.
Robotii sunt deseori proiectati pentru a fi umanoizi, sau pentru a avea patru picioare, sau pentru a fi autovehicule (cu roti sau senilate). Dar e posibil ca acestea nu sunt cele mai utile sau eficiente forme, motiv pentru care singura limitare a sistemului RoboGrammar este practic limita construirii robotilor.
De exemplu, intr-o simulare in care terenul era denivelat, cel mai bun design era cel al unei vietati amfibii. Robotul proiectat de sistem este apoi plasat intr-o simulare pe acel teren pentru a se asigura ca functioneaza acolo intr-un mod benefic.
Bineinteles, sistemul nu e inca capabil sa permita computerelor sa-si proiecteze proprii roboti fara nicio contributie umana. Dar acesta reprezinta un prim pas interesant pe calea de a crea dispozitive mai potrivite mediului lor si mai eficiente decat ne putem imagina in prezent.
Urmatorul pas al echipei este sa construiasca unii dintre robotii pe care sistemul i-a proiectat, pentru a vedea daca cele simulate in mediul simulat pot functiona in viata reala.