Nu te va soca sa auzi ca Facebook personalizeaza reclamele pe care le vezi – in unele cazuri acest lucru este vital. Cu toate acestea, biroul australian al Facebook a impins personalizarea prea departe si a oferit reclame celor cu stima scazuta de sine.
Facebook le permite advertiserilor sa-si targeteze cu precizie laser reclamele celor peste un miliard de utilizatori pentru a avea cat mai mult de castigat de pe urma banilor investiti in promovare.
De asemenea, sunt multe lucruri in spate prin care reteaua sociala se asigura ca reclamele pe care le vad utilizatorii sunt relevante si pe interesul lor. Potrivit unei stiri din Australia, Facebook a targetat reclame tinerilor care se lupta cu stima scazuta de sine.
Stirea din Australia spune ca Facebook se lauda cu abilitatea sa de a oferi tinerilor utilizatori reclame targetate pentru sentimentele lor. Acest lucru presupune targetarea reclamelor atunci cand ei se simt „inutili” sau „stupizi” sau cand au stima scazuta de sine.
Este greu sa sustii targetarea reclamelor celor cu stima scazuta de sine care poate fi considerata exploatatoare de multi oameni. Cu toate acestea, reteaua sociala a promovat cresterea ego-ului in acele momente, precum si cresterea nivelului de incredere si acceptarea propriului corp. Facebook si-a cerut de atunci scuze din aceasta cauza, iar acum spune ca investigheaza acest lucru.
Compania a promis ca masuri disciplinare vor fi luate. Ceea ce reteaua sociala nu a confirmat este daca acest model de reclame a fost folosit si pe pietele din afara Australiei.
Desi aceasta ar putea fi o dilema etica, nu este ca si cum Facebook a incalcat vreo lege prin targetarea reclamelor catre astfel de utilizatori cu stima scazuta de sine, avand in vedere ca acestea au fost targetate numai utilizatorilor de 14 ani si peste, ceea ce este in linie cu reglementarile tarii.