Majoritatea retelelor sociale din lume sunt gratuit de utilizat, iar companiile din spatele lor vand publicitate pentru a genera venituri. Cu toate acestea, conform unei noi stiri, o anumita retea sociala s-ar putea sa fie disponibila si ca abonament. Si se crede ca abonamentul va fi complementar, adica va exista impreuna cu publicitatea.
Platforme online precum Twitter si Facebook sunt gratuit de utilizat. Modul in care aceste companii genereaza venituri este prin vanzarea de publicitate.
Dar se pare ca compania Twitter din Statele Unite doreste sa inceapa sa exploreze alternative, mai ales ca veniturile din publicitate au inregistrat o scadere, in parte din cauza pandemiei care a afectat activitatile comerciale.
Deci, cum ar genera reteaua sociala Twitter venituri in afara de publicitate? Conform CEO-ului Twitter, Jack Dorsey, se pare ca reteaua sociala are in vedere abonamentele.
Potrivit lui Jack Dorsey: „Vrem sa ne asiguram ca orice noua sursa de venituri este complementara businessului nostru de publicitate. Credem ca exista o lume in care abonamentul poate fi complementar, in care comertul e complementar”.
Nu e clar cum ar functiona acest model de abonament si cum ar fi diferit de varianta gratuita si obisnuita a Twitter. Conceptul de abonament nu este tocmai nou.
Acum cativa ani in urma, s-a dezvaluit ca reteaua sociala a avut in vedere lansarea unui serviciu premium care ar putea debloca functii suplimentare pentru care unii utilizatori ar fi dornici sa ofere bani.
Poate ca abonamentul Twitter ar permite utilizatorilor retelei sociale sa deblocheze functii precum capacitatea de a edita tweet-urile. In orice caz, ramane de vazut daca compania Twitter din Statele Unite va adopta sau nu asa ceva, dar este un lucru pe care cu siguranta il exploreaza.