Precum alte companii tehnologice, compania Samsung din Coreea de Sud a remarcat o crestere a businessului sau in timpul pandemiei de coronavirus, iar vanzarile celui mai recent smartphone Galaxy sunt puternice, profitul crescand cu 46% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Cu toate acestea, in timp ce Samsung a lansat public datele de venituri pentru trimestrul 1 din 2021 si a dezvaluit un profit net de aproximativ 6,4 miliarde de dolari, compania i-a instiintat pe investitori ca in urmatoarele luni (si probabil in restul anului) va exista un impact semnificativ din cauza deficitului global de cipuri.
Vanzarile Samsung de cipuri de memorie DRAM sunt inca ridicate. Cu toate acestea, conform companiei din Coreea de Sud, suspendarea productiei la Fab Austin dupa furtuna de gheata din Texas si pana de curent din februarie, a contribuit la reducerea vanzarilor pentru divizia de cipuri a businessului sau.
Totusi, apetitul pentru gadgeturi de orice tip si vanzarile deosebit de ridicate ale gamei Samsung Galaxy S21 au dus profiturile Samsung pentru divizia de electronice de consum la un nivel mai ridicat decat au fost vreodata pentru un trimestru 1.
In urmatorul trimestru, compania din Coreea de Sud crede ca vanzarile de smartphone-uri vor scadea din cauza deficitul de componente. Intre timp, businessul de panouri de ecran se va concentra in special pe OLED-uri pentru dispozitive precum smartphone-urile, dispozitivele pliabile convertibile, tabletele si laptopurile.
Cand vine vorbe despre TV-urile de mari dimensiuni, Samsung nu a confirmat zvonurile conform carora va lucra la ecrane OLED impreuna cu compania LG din Coreea anul viitor, dar a declarat ca compania isi va canaliza munca pentru a produce in masa ecrane QD, urmatoarea generatie de ecrane.