Acum cateva ore, compania Google din Statele Unite a anuntat oficial ca va investi suma de 1 miliard de dolari intr-un nou produs. Acea suma de 1 miliard de dolari e investita pentru a contribui la o anumita industrie, dar si pentru ca compania sa previna procesele de natura legala.
Astazi, compania a anuntat intentia de a investi 1 miliard de dolari in parteneriate cu editorii de stiri. Cu acesti bani, compania va plati editorii pentru a organiza continut pentru un produs nou de stiri, Google News Showcase.
Acest lucru ar trebui sa asigure ca utilizatorii obtin stiri de inalta calitate si se pare ca acesta e cel mai recent efort al companiei din Statele Unite de a-si imbunatati relatia cu editorii.
Companii tehnologice precum Google si Facebook sunt uneori acuzate pentru disparitia industriei de stiri, iar ambele companii au venit cu modalitati de a promova continutul de calitate.
In iunie, Google a declarat ca va plati editorii pentru jurnalism de inalta calitate, dar atunci nu era clar cat de adanc se va implica compania.
In 2018, Google a investit 300 de milioane de dolari impotriva stirilor false si pentru promovarea jurnalismului de incredere, sau cel putin celui considerat de incredere.
De asemenea, s-a renuntat la taxele de publicitate pentru editori si s-au oferit licente G-Suite gratuite pentru jurnalisti. Dar compania e implicata in prezent in procese judecatoresti in Australia si Franta cu privire la necesitatea ca compania sa plateasca pentru stirile editorilor.
Acel fond de 1 miliard de dolari pentru produsul Google News Showcase ar putea fi o incercare de a contribui la industria de stiri si de a evita legi care ar obliga compania sa contribuie in alte moduri. De asemenea, prin acel fond de 1 miliard de dolari, Google ar putea preveni procesele de natura legala din alte tari.