La Computex 2016, directorul executiv al NVIDIA a prezentat ultimele produse ale companiei in fata unui mic public.
Produsele au fost deja lansate in saptamanile de dinainte de Computex si stim acum ca GeForce GTX 1080 s-a bucurat de un urias interes public si ca incursiunea companiei NVIDIA in centrele de date AI va fi una dintre afacerile cu cea mai rapida crestere a NVIDIA.
Cea mai interesata parte a acestei intalniri a constat in aflarea ceea ce gandeste compania despre industrie si cum se pozitioneaza in aceasta industrie.
Acesta a fost intrebat daca NVIDIA va concura in business-ul cu cipuri pentru smartphone-uri/tablete cu cipurile lor Tegra.
Directorul executiv al NVIDIA a raspuns ca „nu mai suntem interesati de acea piata”. Acesta adauga ca „Oricine poate construi smartphone-uri si ne place sa ne bucuram de aceste dispozitive, dar lasam pe altcineva sa le produca”.
Intrebarea continua sa vina, dar raspunsul nu este unul nou: compania a anuntat anul trecut ca va scapa de business-ul cu modemuri LTE ICERA, o componenta cheie necesara pentru a fi un concurent serios in business-ul cu cipuri de smartphone.
Acest lucru semnaleaza o intentie definitiva de a se indeparta de acest sector de cipuri de smartphone, iar intrebarea interesanta este „de ce”?
NVIDIA spune ca se va concentra pe un domeniu unde se poate separa cu adevarat de competitie si unde poate face ceea ce face mai bine: sa construiasca arhitecturi paralele de computere care pot elimina problemele „computationale nemarginite”.
„Computationale nemarginite” este un concept cheie care trebuie inteles daca vrei sa intelegi succesul companiei NVIDIA in construirea unora dintre cele mai complexe si mai mari cipuri.
Termenul se refera la probleme de computing care, prin natura lor, beneficiaza de o cantitate aproape infinita de computing.