Pe cat de captivanta e tehnologia VR vizual, exista inca o deconectare intre obiectele pe care le poti vedea si obiectele pe care le poti „atinge” intr-un mediu VR. Unele companii au venit cu diferite moduri de a permite utilizatorilor sa simta la atingere obiectele in VR, deci nu este o surpriza ca si cercetatorii de la Universitatea Cornell au dezvoltat propriul mod de atingere a obiectelor in VR.
Este vorba despre o piele extensibila si sintentica care e atasata senzorilor de fibra optica. Prin utilizarea unei material extensibil, se permite o varietate o intrebuintari.
Nu doar pentru oameni, ci si pentru roboti pentru ca acestia sa poata simti obiecte si sa identifice aceste obiecte, ceea ce le-ar spori capacitatile si functionalitatea.
Potrivit cercetatorului principal, Rob Shepherd, profesor asociat de inginerie mecanica si aerospatiala din cadrul Facultatii de Inginerie a universitatii: „In acest moment, detectarea are loc in principal prin vedere. Abia daca masuram atingerea in viata reala. Aceasta piele este o modalitate de a ne permite noua insine si masinariilor sa masoare interactiunile tactil intr-un mod in care acum folosim camerele din telefoanele noastre. Se foloseste vederea pentru a masura atingerea. Acesta este cel mai convenabil si practic mod de a reusi atingerea obiectelor in VR intr-un mod scalabil”.
Acesta adauga: „Imersivitatea VR si AR se bazeaza pe captarea miscarii. Abia daca exista atingere. Sa presupunem ca ai o simulare in realitate augmentata care te instruieste cum sa repari masina sau sa schimbi o anvelopa. Daca ai avea o manusa sau ceva care masoara presiunea si miscarea, simularea in realitate augmentata ti-ar putea zice: ‘Nu forta excesiv surubul’. Nu exista ceva de genul asta in acest moment, desi ar fi ceva foarte util”.
Desi ar putea trece o vreme pana sa apara o intrebuintare comerciala a tehnologiei VR si AR a Universitatii Cornell, e un lucru cert ca aceasta tehnologie prezinta optiuni pentru ca companiile sa abordeze „atingerea” obiectelor in mediile VR si AR din viitor.