Dupa un urcus care a durat mai mult de o saptamana, valoarea pe piata a Nintendo a depasit Sony, alimentata de mania globala pentru jocul Pokemon GO. Valoarea pe piata a Nintendo a sarit peste 39 de miliarde marti in Tokio, depasind Sony.
Pokemon a fost intotdeauna una dintre cele mai populare francize ale Nintendo, desi putem spune ca doar cu Pokemon GO am vazut un efect foarte pozitiv la compania japoneza.
De fapt, potrivit cifrelor recente, se pare ca jocul s-a dovedit atat de popular incat compania japoneza a reusit practic sa depaseasca compania japoneza Sony in ceea ce priveste valoarea pe piata.
Dupa cum poti vedea in graficul de mai sus, Sony a fost intotdeauna deasupra Nintendo. Ambele companii au intampinat urcusuri si coborasuri, dar Sony a fost intotdeauna deasupra.
Cu toate acestea, in ultimele saptamani, putem practic vedea scanteia in valoarea pe piata a Nintendo care practic a depasit Sony si pare sa continue sa urce.
Asta datorita jocului Pokemon Go care a facut ca actiunile companiei Nintendo sa creasca cu mai mult de 86% ca valoare, adaugand miliarde de dolari la valoarea pe piata a companiei.
De asemenea, Nintendo a reusit sa depaseasca anumite actiuni ale Japoniei si, intr-un fel, a ajutat de asemenea alte companii, cum ar fi cresterea McDonald’s in valoare.
Singura intrebare pe care o avem este daca aceasta crestere poate fi sau nu sustinuta. Am vazut anterior in trecut cum companiile si-au crescut valoarea pe piata datorita valvei din jurul lor, doar ca mai aceasta sa scada, dar avand in vedere ca Pokemon GO inca nu a fost lansat pe multe piete, ne asteptam ca aceasta crestere sa continue pentru o vreme.