Companiilor Apple si Google le place place sa concureze in orice domeniu posibil. Ele se bat in smartphone-uri, sisteme de operare, harti, browsere si altele, dar nu si in motoare de cautare. Este posibil ca compania din Cupertino isi va lansa propriul sau motor de cautare (search engine), avand in vedere ca a adaugat o noua pagina pe site-ul sau de suport in care detaliaza un crawler web numit Applebot.
Un crawler este un bot de internet care este folosit de motoarele de cautare pentru a rasfoi Word Wide Web. Acesta rasfoieste paginile web si le trimite search engine-ului de care apartine pentru a le indexa sau pentru a actualiza niste schimbari facute la o pagina deja indexata. Dupa ce sunt indexate, acestea apar in rezultatele motorului de cautare intr-o anumita ordine bazata pe un algoritm foarte complex.
Crawlerul Google se numeste Googlebot, iar acesta ne viziteaza frecvent site-urile. Crawlerele web sunt elementul-cheie al oricarui search engine si este prima data cand compania confirma ca are unul. Potrivit Apple, crawlerul este folosit de Siri si Spotlight Suggestions, desi anterior s-a crezut ca aceste servicii se folosesc de search engine-urile deja existente non-Apple.
Cu toate acestea, folosirea unui crawler web propriu pentru serviciile proprii reprezinta o cale lunga pana la lansarea unui search engine functional, dar totul e posibil. Intelegerea dintre Apple si Google ca Google sa fie motorul de cautare implicit in browserul Safari va expira in curand.
In plus, compania a pomenit ceva de Apple Search, ceea ce ar putea sugera ca gigantul american pregateste un motor de cautare. Nu se stie cand si daca va aparea motorul de cautare Apple, dar acesta le-ar oferi companiilor Google si Apple inca un domeniu in care sa se bata. Se pare ca le place mult treaba asta.