A trecut ceva timp de cand Mozilla a dezvaluit Firefox OS, sistemul sau de operare bazat pe internet, la inceputul anului 2013. Dupa cateva parteneriate cu producatori de smartphone-uri din Europa si China, compania a incheiat parteneriate cu Intex si Spice din India, lansand doua telefoane Firefox OS cu un pret un pic mai mare de 25 de dolari.
Mozilla a incercat sa fure o portie din dominanta smartphone-urilor care ruleaza sistemul de operare Android venind cu smartphone-ul de 25 de dolari care ruleaza sistemul de operare Firefox OS.
Ideea era ca aceste smartphone-uri Firefox OS de 25 de dolari sa fie livrate pe pietele in curs de dezvoltare catre clientii care-si cumparau primul telefon. Acestia aveau la dispozitie un telefon de 25 de dolari care costa mai putin decat un smartphone Android ieftin.
Cu toate acestea, se pare ca planurile companiei Mozilla nu au functionat, asa ca aceasta a renuntat la smartphone-ul Firefox OS de 25 de dolari. Potrivit unui raport de CNET, directorul executiv al Mozilla le-a trimis angajatilor un email in care le-a spus ca va trebui sa regandeasca strategia mobila. „Nu am vazut suficienta tractiune pentru telefonul de 25 de dolari”, a spus acesta.
In continuare, acestia se vor concentra in schimb pe furnizarea unei experiente cat mai bune in loc de un pret cat mai mic. Asta nu inseamna ca Mozilla va trece in tabara smartphone-urilor de varf si ca va lansa telefoane care vor concura cu Galaxy S6 sau iPhone 6, pentru ca are la dispozitie o gama larga de preturi dintre care sa aleaga.
Totusi, Mozilla nu se va concentra pe telefoane cu preturi foarte mici care nu furnizeaza aceeasi experienta ca si smartphone-urile Android un pic mai scumpe.
Se speculeaza ca Mozilla se gandeste la adaugarea suportului pentru aplicatii Android in sistemul sau de operare Firefox OS pentru a-l face mai atragator pentru clienti.
Mozilla nu este singura companie care s-a gandit la aceasta tactica. Si BlackBerry a folosit aceasta tactica pentru a compensa lipsa de aplicatii de pe sistemul sau de operare.