Dupa cum poate ai auzit, mai ales daca esti un utilizator Yahoo, compania a experimentat recent o bresa de securitate masiva.
De obicei in astfel de cazuri, unul dintre primele lucruri de care o companie s-ar apuca ar fi sa reseteze parolele utilizatorilor.
Motivul este faptul ca daca informatiile de logare au fost furate, hackerii nu vor putea sa le foloseasca daca parolele au fost schimbate.
Din pacate, parolele nu au fost resetate in timpul bresei de securitate a Yahoo, iar daca credeai ca este ciudat, o stire de The New York Times explica de ce.
Articolul este destul de lung, dar mai pe scurt se pare ca asta are legatura in mare parte cu deciziile luate de directorul executiv al Yahoo, Marissa Mayer, care, potrivit unei stiri, a parut sa puna pe primul loc dezvoltarea noilor produse si nu imbunatatirile ce tin de securitate cand aceasta a luat postul de director executiv al companiei.
Ca sa fim cinstiti, directorul executiv al Yahoo a avut sarcina monumentala de a incerca sa transforme compania si evident ca a-i face pe oameni sa fie entuziasmati in legatura cu noile produse si aspectul nou a avut sens, desi din pacate se pare ca acest lucru s-a facut in detrimentul securitatii.
Articolul este in felul urmator, „‘Paranoicii’, numele intern pentru echipa de securitate a Yahoo, deseori s-a incrucisat cu alte parti ale businessului cu costuri ce tin de securitate. Iar cerintele lor deseori nu au fost luate in considerare din cauza ingrijorarilor ce tin de inconvenienta protectiei adaugate care i-ar face oameni sa nu mai foloseasca produsele companiei”.
Cu toate acestea, Yahoo sustine ca nu este cazul, iar potrivit purtatorului de cuvant Suzanne Philion al unei companii, aceasta sustine ca Yahoo a cheltuit 10 milioane de dolari pe tehnologie de criptare in 2014 si ca investitiile au crescut cu 60% din 2015 in 2016.
„La Yahoo, intelegem in profunzime amenintarile cu care se confrunta utilizatorii nostri si ne chinuim incontinuu sa stam in fata acestor amenintari pentru ca utilizatorii si platforma noastra sa fie in siguranta”.
Nu putem confirma daca este adevarat sau nu ca securitatea a cazut in plan secund in fata dezvoltarii de noi produse de Yahoo, dar daca este asa, este destul de nasol mai ales pentru ca in trecut am vazut multe companii mari care au experimentat brese de securitate.
Intre timp, daca esti utilizator de Yahoo, poate ca acum este un moment bun sa-ti resetezi parola daca nu ai facut asta pana acum.