Facebook Inc. le ofera caselor majore de discuri sute de milioane de dolari pentru ca utilizatorii retelei sociale sa poata include legal melodii in clipurile video pe care le incarca, potrivit unor surse.
Potrivit unei noi stiri, compania le ofera caselor majore de discuri si editorilor de muzica sute de milioane de dolari pentru ca cei peste un miliard de utilizatori ai sai sa poata adauga legal melodii in clipurile video pe care la incarca pe reteaua sociala.
Aceste sute de milioane de dolari platile catre casele de discuri vor elimina nevoia ca Facebook sa se conformeze cererilor de a elimina clipurile video care contin melodii care nu au fost licentiate. Popularitatea clipurilor video de pe Facebook a crescut exponential in ultimii ani.
Multe dintre clipurile video care sunt incarcate pe Facebook zilnic contin muzica pentru care Facebook nu are drepturi. Compania are un sistem prin care proprietarii de drepturi de autor pot aborda Facebook pentru ca clipurile video care le incalca proprietatea intelectuala sa fie sterse.
Proprietarii de muzica au fost se pare in discutii cu compania cu privire la o solutie. Compania a promis, se pare, sa construiasca un sistem care identifica si eticheteaza muzica care incalca drepturi de autor.
Cu toate acestea, crearea unui astfel de sistem ar putea dura pana la doi ani, iar asta e prea mult. Solutia provizorie a companiei este sa plateasca sute de milioane de dolari proprietarilor de drepturi de autor si caselor de discuri, in asa fel incat utilizatorii sa poata cu usurinta adauga melodii in clipurile lor video.
Daca acest acord este incheiat intre Facebook si casele de discuri, acest lucru va consolida de asemenea pozitia retelei sociale ca si alternativa viabila la YouTube pentru muzica online. YouTube este in prezent cea mai populara sursa online de muzica si clipuri muzicale.