Facebook intampina probleme din cauza practicilor sale de schimb de date, avand in vedere ca Cambridge Analytica a utilizat date de utilizator ale peste 50 de milioane de utilizatori de Facebook.
Avand in vedere cantitatea de informatii personale pe care le postam pe Facebook, nu este surprinzator faptul ca platforma de social media este un cufar de comori cu date de utilizatori care ar putea fi folosite pentru a fi vandute companiilor de marketing, agentilor de publicitate, cercetatorilor si asa mai departe.
De fapt, Facebook a avut recent probleme din cauza practicilor sale de schimb de date. Astfel ca cofondatorul WhatsApp, Brian Acton, a decis sa se alature miscarii #DeleteFacebook.
Scriind pe Twitter, cofondatorul WhatsApp a scris ca „este timpul” sa stergem Facebook-ul impreuna cu hashtag-ul #DeleteFacebook, ceea ce este interesant, avand in vedere faptul ca Facebook detine compania WhatsApp, fiind una dintre cele mai mari achizitii ale tuturor timpurilor cand reteaua sociala a cumparat WhatsApp pentru 16 miliarde de dolari in 2014.
Cu toate acestea, trebuie mentionat faptul ca cofondatorul WhatsApp a parasit compania in 2017, si-a format propria fundatie nonprofit si a investit, de asemenea, 50 de milioane de dolari in Signal, o aplicatie de mesagerie care se concentreaza pe confidentialitatea utilizatorilor si pe criptare.
Acestea fiind spuse, miscarea #DeleteFacebook a fost cunoscuta pentru faptul ca a provocat deteriorarea reputatiei retelei sociale in trecut. De exemplu, a existat o vreme in care campania #DeleteUber a dus la stergerea a 200.000 de conturi Uber, ceea ce a permis rivalului Lyft al Uber sa observe o crestere a descarcarilor de aplicatii.
Cat despre practicile de colectare a datelor de pe Facebook, compania este asteptata sa se confrunte cu Comisia Federala de Comunicatii, dar ce va rezulta ramane de vazut.
It is time. #deletefacebook
— Brian Acton (@brianacton) March 20, 2018