Google Chrome este cel mai folosit browser de internet din intreaga lume, iar motive pentru asta exista. Din pacate, in timpul navigarii pe internet, intalnim reclame consumatoare de resurse pretioase. Dar compania Google a venit cu o idee pentru browserul sau Chrome.
Nu toate reclamele online sunt create egal. Unele anunturi sunt imagini simple, in timp ce altele includ clipuri video si animatii. Asta inseamna ca, prin prisma performantei, unele reclame consuma mai multe resurse decat altele.
Daca nu ai un PC suficient de performant, cu RAM suficient, e posibil sa fi intalnit site-uri care se misca cam greu. Google este acum constienta ca unele reclame consuma mai multe resurse decat altele.
Asa ca, intr-un update viitor pentru browserul Chrome, compania Google va pune in aplicare protectii care vor impiedica PC-urile utilizatorilor sa foloseasca prea multe resurse in timpul afisarii reclamelor in Chrome.
Potrivit Google: „Pentru a economisi energie din acumulator si datele utilizatorilor nostri, dar si pentru a le oferi o experienta buna de navigare pe internet, browserul Chrome va limita resursele pe care le poate utiliza o reclama inainte ca utilizatorul de browser sa interactioneze cu aceasta. Cand un anunt isi atinge limita, cadrul acestuia va trece la o pagina de eroare, informand utilizatorul ca anuntul foloseste resurse prea vaste”.
Cand un anunt si-a atins limita in ceea ce priveste resursele pe care le consuma (setate de browserul Google Chrome), acesta va afisa un mesaj care indica faptul ca anuntul a fost eliminat temporar.
Reclamele reprezinta una dintre principalele surse de venit pentru Google, asa ca compania a depus eforturi pentru a mentine anunturile prietenoase si neintruzive, pentru a nu instiga utilizatorii browserului Chrome sa foloseasca vreun ad blocker.