Audi A8 pentru 2019 este una dintre masinile de varf cele mai avansate, daca nu chiar cea mai avansata din punct de vedere tehnic, asa ca atunci cand compania a oferit un test drive, cum am fi putut rezista?
Desi nu am putut vedea auto-conducere de Nivel 3, masina Audi A8 de varf are totusi o multime de functii de ultima generatie. Cantitatea mare de tehnologie a fost putin deranjanta cand cineva de la publicatia Engadget a condus A8-ul pe dealurile din Valencia, Spania.
Exista foarte multa tehnologie in masina Audi A8 de varf, este greu sa stii de unde sa incepi. Trei ecrane acopera tabloul de bord: unul pentru clusterul de instrumente din fata soferului, un touchscreen pentru sistemul de infotainment Audi MMI in centru si un alt ecran tactil pentru controlul climatizarii.
Da, si mai exista un display heads-up (HUD), desigur. In jurul masinii Audi A8 plina de tehnologie exista un numar uluitor de senzori, inclusiv un radar cu raza lunga de actiune, patru radare cu raza mijlocie, camere de 360 de grade, pana la 14 camere cu ultrasunete si, pentru prima data intr-o masina de productie, LIDAR.
Asta inseamna o multime de date de intrare pentru masina, toate astea fiind procesate de un controler central de asistenta pentru sofer – „zFAS”. De asemenea, exista o unitate de procesare NVIDIA K1 care se ocupa de treburile infotainment-ului.
Toate impreuna va ofera un numar nebunesc de optiuni de asistenta pentru sofer, de 40 mai exact, inclusiv un nou „asistent adaptiv de croaziera” despre care Audi spune ca este „o evolutie de la sistemul de control de croaziera adaptiv al modelului anterior”.
A8 incorporeaza un sistem pilot de Nivel 3 pentru ambuteiaje, un asistent al zonei si alte caracteristici. De asemenea, acesta pastreaza masina Audi A8 plina de tehnologie intr-o viteza dorita, aplicand cuplul de directie pentru a va mentine pe banda.