Unii dintre voi va amintiti ca Blu, o companie cunoscuta pentru smartphone-urile sale de nivel mijlociu, a fost acuzata ca a oferit unei firme chineze de gestionare a dispozitivelor – pe nume Adups – acces la datele de identificare personale.
Blu a declarat ca a luat masuri adecvate pentru a asigura confidentialitatea utilizatorilor, insa Comisia Federala de Comert (FTC) din Statele Unite a avut o reclamatie si a spus ca compania de smartphone-uri a oferit declaratii inselatoare privind confidentialitatea.
Dar acum compania a rezolvat problema cu FTC. Blu a contractat Adups pentru a furniza update-uri software pe dispozitivele sale. In noiembrie 2016 s-a descoperit ca Adups strangea informatii personale ale utilizatorilor, cum ar fi informatii despre locatie, mesaje text si liste intregi de contacte.
Compania americana de smartphone-uri Blu a promis ca va remedia problema dupa ce aceasta a fost descoperita prima data, iar mai tarziu a emis o declaratie care sustine ca Adups a oprit strangerea de informatii.
Reclamatia FTC a mentionat ca, chiar si dupa ce a emis acea declaratie, Blu a permis firmei Adups sa continue strangerea de informatii pe smartphone-urile mai vechi, fara o supraveghere adecvata.
Compania americana de smartphone-uri a ajuns acum la un acord cu FTC si urmeaza sa lanseze un nou program de securitate care va rezolva lacunele din dispozitivele sale. De asemenea, va depune mai multe eforturi pentru a proteja informatiile utilizatorilor.
Acordul de rezolvare a disputei cu FTC obliga, de asemenea, compania Blu sa fie deschisa la evaluarile externe ale programului sau de securitate la fiecare doi ani pentru urmatoarele doua decenii. De asemenea, FTC a impiedicat compania de snartphone-uri sa ofere alte afirmatii inselatoare privind confidentialitatea utilizatorilor.