Cand vine vorba despre autovehicule care se pot conduce de unele singure, avem masini, taxiuri, trenuri, autobuze, tramvaie si asa mai departe, sau cel putin in cazul lor interventia soferului este minima.
Avioanele, in majoritatea lor, pot de asemenea zbura de unele singure multumita caracteristicii autopilot, asa ca are logica ca poate navele maritime ar putea urma.
In Japonia, companiile din tara vor sa lucreze cu constructorii de vapoare pentru a ajuta la dezvoltarea unei tehnologii de navigare autonoma, tehnologie care va ajuta navele cargo de marfa sa poata naviga pe mari de unele singure, sau doar cu un mic echipaj.
Se doreste ca aceste vapoare din Japonia sa devina operationale pana in 2025, iar utilizarea acestei tehnologii le va ajuta pe navele cargo sa afle rutele cele mai sigure, cele mai scurte si cele mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, lucru care ar trebui sa mentina costurile scazute si marja de profit mare, in schimb.
In plus fata de strabaterea celor mai bune si eficiente rute, folosirea acestei tehnologii va ajuta de asemenea la previzionarea lucrurilor care s-ar putea ivi pe mare, cum ar fi defectiunile, lucru care se asteapta ca va reduce in schimb numarul incidentelor.
Companiile din Japonia doresc sa produca pana la 250 de astfel de vapoare, iar companiile si constructorii de nave cargo vor imparti costurile dezvoltarii unor astfel de nave maritime care se asteapta ca se vor ridica la sute de milioane de dolari.
Japonia nu este prima tara care isi anunta planurile pentru construirea de nave maritime care navigheaza de unele singure. In 2016, Rolls-Royce a anuntat de asemenea planuri similare, si anume planuri de a lansa nave cargo de transport marfa fara pilot, incepand cu un vapor controlat de la distanta care ar putea fi operational pana in 2020.