Platforma de photo-sharing Instagram – detinuta de compania Facebook din Statele Unite – renunta la un buton. Este vorba despre un buton care nu era folosit aproape de nimeni, conform unui purtator de cuvant al Facebook. Acel purtator de cuvant nu a explicat care este motivul pentru lipsa utilizarii butonului.
IGTV de pe Instagram ar fi trebuit sa creeze o noua era pentru clipurile video de pe platorma de photo-sharing, dar nu prea a mers. Acum compania isi tempereaza asteptarile.
Un purtator de cuvant al Facebook a confirmat pentru publicatia TechCrunch ca Instagram renunta la butonul IGTV din partea de sus a interfetei principale.
Foarte putini oameni foloseau acel buton, a spus Facebook. In schimb, majoritatea urmareau clipuri video IGTV in feedul principal, in canalul Explore relevant, pe profilele de utilizator sau in aplicatia dedicata IGTV. In trecut, au existat o serie de concesii asupra IGTV.
In cele din urma, Instagram a permis clipurile video in mod peisaj fara sa mai insiste pe clipurile verticale. De asemenea, chiar recent a activat optiunea de a posta clipuri video IGTV direct din aplicatia standard.
Totusi, aceasta poate fi una dintre cele mai semnificative schimbari: eliminarea accesului comod la acel buton din Instagram. Purtatorul de cuvant nu a precizat de ce utilizarea butonului a fost redusa.
Cu toate acestea, s-ar putea sa fie vorba despre o chestiune simpla cu privire la modul in care oamenii folosesc Instagram. Ca retea sociala, oamenii o folosesc in primul rand pentru a fi la curent cu cunoscutii si pentru a impartasi momente din vietile lor.
Acei oameni nu vor neaparat sa urmareasca un clip video scurt filmat profesional pe care l-ar putea gasi si pe YouTube. Daca mai punem la socoteala si lipsa veniturilor pentru creatori, putem observa ca nu exista multe motive pentru a folosi IGTV cand clipurile video Instagram obisnuite sunt suficiente.