Retailerul Alibaba din China a spus luni ca a generat venituri de 30 de miliarde de dolari din vanzari. Acest retailer (cunoscut ca Amazonul Chinei) a reusit sa genereze 30 de miliarde de dolari intr-un timp extrem de scurt.
Cu toate acestea, unii analisti nu sunt foarte optimisti. Alibaba a generat acea suma uriasa de ziua sa anuala de reduceri, in doar 24 de ore.
Aceasta suma de 30 de miliarde de dolari generata de retailerul Alibaba este echivalenta cu peste 80% din vanzarile Amazon.com din ultimul trimestru. Cu toate acestea, cresterea vanzarilor pentru intregul eveniment de 24 de ore fata de acelasi eveniment de anul trecut nu va fi probabil suficienta, spun analistii retinuti de o incetinire a industriei de comert electronic din China, intr-un moment in care expansiunea economica a tarii se indreapta catre un declin istoric.
Evenimentul, un etalon al sentimentului cumparatorului din China, a devenit o vitrina in acest an pentru retailerul Alibaba, avand in vedere ca compania planuieste sa vanda actiuni in valoare de 15 miliarde de dolari in Hong Kong in aceasta luna.
Compania cotata in SUA a cheltuit mult pentru a-si diversifica businessul, dar castiga peste 4 cincimi din venituri din comertul electronic. Retailerul Alibaba a transformat acea zi de reduceri informala intr-un eveniment de shopping in 2009 si a devenit cel mai mare festival de cumparaturi online din lume, depasind Cyber Monday din Statele Unite care a generat anul trecut vanzari de 7,9 miliarde de dolari.
Evenimentul retailerului Alibaba care genereaza venituri record de miliarde de dolari a fost intre timp replicat si in strainatate, iar rivali precum JD.com si Pinduoduo din China au venit si ei cu asa ceva pentru cumparatorii din China.
Dar cresterea vanzarilor generate de Alibaba pentru acea zi a scazut odata cu incetinirea economiei Chinei. Anul trecut, a inregistrat o crestere de la an la an de 27%, cea mai mica crestere din istoria de zece ani a evenimentului de reduceri lansat in 2009. Citic Securities estimeaza ca vanzarile generate de retailerul din ChinaAlibaba vor creste cu 20-25% in acest an.