Ca o lovitura pentru serviciile de ride-sharing precum Uber si Lyft, consiliul unui oras a votat in favoarea plafonarii numarului de masini de transport si inchiriere care pot circula pe strazile orasului.
Consiliul a votat pentru a opri eliberarea de noi autorizatii pentru masini Uber si Lyft de inchiriat timp de un an de zile, avand in vedere ca masoara indeaproape industria in plina expansiune.
Votul inseamna ca Uber si Lyft nu mai pot adauga mai multe masini la platformele lor timp de un an de zile in New York, dar li s-ar putea oferi autorizatii pentru masinile accesibile pentru scaunele cu rotile.
Este posibil ca Comisia de Taxiuri si Limuzine din New York va emite autorizatii Uber si Lyft in anumite cartiere in care nu exista multe masini de inchiriat.
Proiectul de lege trebuie sa fie semnat de primarul New York-ului – Bill de Casio – care si-a exprimat anterior sprijinul fata de acest plafon. Bineinteles ca Uber si Lyft sunt impotriva plafonarii numarului de masini de inchiriat in New York.
Companiile Uber si Lyft spun ca acest lucru va duce la perioade mai lungi de asteptare si va influenta, de asemenea, fiabilitatea serviciului in orasul New York, in special in cartierele exterioare.
Consilierul municipal, Corey Johnson, spune ca acest lucru nu va reprezenta o diferenta prea mare pentru cetatenii din New York si se asteapta ca acestia vor trebui sa astepte numai 12-15 secunde in plus atunci cand cheama o masina.
„Daca ei depinde de Uber sau Lyft, nu vor ajunge nicaieri”, a adaugat consilierul municipal pentru New York. „Pauza de 12 luni cu privire la noile autorizatii pentru masini va ameninta una dintre putinele optiuni de transport fiabile, in timp ce nu se depune niciun efort pentru a se repara metrourile sau a diminua aglomeratia”, a declarat un purtator de cuvant al Uber.
„Aceste reduceri majore pentru transport ii vor duce pe cetatenii din New York inapoi pe vremea in care era dificil sa gaseasca o cursa, in special pentru comunitatile de culoare si in cartierele exterioare”, a spus Joseph Okpaku, vicepresedinte pentru politici de la Lyft.