Huawei a confirmat recent ca foloseste cipuri de memorie diferite in interiorul smartphone-urilor sale de varf P10 si P10 Plus. Clientii s-au plans de diferentele de performanta, dar compania a sustinut initial ca nu vor exista diferente de performanta intre smartphone-urile P10, avand in vedere ca inginerii lor au facut ajustarile corespunzatoare pentru a elimina acea posibilitate.
Avand in vedere ca testarile de performanta au dovedit contrariul, compania a declarat ca raspunsul lor initial la aceasta controversa a fost „arogant”. Directorul executiv al companiei chineze, Richard Yu, a spus intr-o scrisoare angajatilor – care mai tarziu a fost publicata pe Weibo – ca maniera in care Huawei a raspuns initial la controversa a fost aroganta.
Acesta adauga mai departe ca problema a fost un apel de trezire pentru companie si ca Huawei a invatat o lectie buna, si anume sa nu faca compromisuri cand vine vorba despre smartphone-urile de varf cum s-a intamplat la P10 si P10 Plus.
Huawei foloseste cipuri de memorie flash diferite eMMC si UFS in P10 si P10 Plus. Compania a spus ca a trebuit sa recurga la asta din cauza „deficitului sever in lantul de aprovizionare”.
Compania a sustinut ca nu va exista o diferenta in ceea ce priveste performanta intre smartphone-urile cu cipuri de memorie diferite, dar testele au dovedit contrariul. Este evident ca clientii nu sunt multumiti de acest lucru si, desi Huawei a recunoscut ca nu a raspuns in maniera potrivita, compania nu a pomenit nimic despre compensatiile pe care ar trebui sa le ofere clientilor.
Huawei a format o „comisie de ascultare a clientilor” care va fi condusa de insusi Yu. Comisia are de gand sa viziteze centrele de reparatii si magazinele pentru a interactiona cu clientii. Yu a promis de asemenea ca Huawei va lucra mai din greu pentru a fi mai grijulie cu dorintele consumatorilor.