Cat de des ai intrat pe un site de pe telefonul tau, doar ca sa iti ceara sa descarci o aplicatie pentru a continua?
Unele site-uri care vin in minte includ Yahoo si Tapatalk, lucru care este un pic enervant, avand in vedere ca iti incetineste un pic experienta de navigare si pentru ca este nevoie ca lucrurile sa fie incarcate de doua ori.
Din fericire, Google empatizeaza cu voi si a anuntat unele schimbari pe care acestia le vor face in rezultatele de cautare mobila ale lor.
Practic, orice site care le cere utilizatorilor sa ii descarce aplicatiile inainte de a le permite accesul la continutul lui isi va pierde statutul de site mobile-friendly in Google.
Asta este diferit de website-urile care au instalate bannere in partea de sus care, potrivit Google, ofera o experienta de utilizator mai consistenta.
Asta spre deosebire de cererile pentru pagina full care, potrivit Google, „Analiza noastra arata ca nu este o experienta buna de cautare si poate fi frustrant pentru utilizatori pentru ca se asteapta sa vada continutul paginii web”.
De fapt, Google a testat acest lucru si a descoperit ca doar 9% dintre vizitatorii site-ului au dat click pe linkul prin care pot descarca aplicatia, indicand ca aceasta metoda de promovare a aplicatiilor este mai putin eficienta decat ar putea crede cineva.
De asemenea, Google a descoperit ca un procent urias de 69% dintre utilizatori au sfarsit abandonand pagina din cauza acestor aplicatii.
Asadar, daca nu esti un fan al acestor tipuri de cereri de descarcari de aplicatii, din 1 noiembrie, aceste site-uri nu vor mai fi listate ca site-uri mobile-friendly pe Google si ar trebui sa se afle pe o pozitie mai joasa in rezultatele de cautare de pe telefoanele mobile in viitor.