Daca incerci sa ai o pozitie cat mai buna in motorul de cautare Google, exista o multime de criterii pe care ar trebui sa le indepliniti pentru ca Google sa te considere suficient de bun pentru a fi foarte bine cotat (asta ca sa apari printre primele rezultate in rezultatele de cautare).
Acelasi lucru se aplica si in cazul cautarii pe smartphone, dar Google incearca sa ajusteze usor asta. Google a anuntat recent ca va folosi versiunea de smartphone a unui site web pentru a determina clasamentul sau in cautarea mobila.
Acest lucru inseamna ca, pentru site-urile web care se concentreaza de obicei pe versiunea desktop, webmasterii acelor site-uri vor trebui probabil sa-si intensifice eforturile in domeniul smartphone-urilor daca doresc sa se claseze foarte bine in cautarea mobila a Google.
Acest lucru inseamna ca site-urile web vor trebui sa contina acelasi continut de calitate ca site-ul web pentru desktop, datele structurate si metadatele ar trebui sa se afle pe ambele versiuni ale site-ului si sa se asigure ca nicio schimbare nu este necesara daca se utilizeaza o adresa URL separata pentru site-ul de smartphone.
Potrivit Google, „In prezent, sistemele noastre de accesare cu crawlere, de indexare si clasificare se uita de obicei la versiunea desktop a continutului unei pagini, ceea ce poate cauza probleme pentru utilizatorii care cauta pe dispozitive mobile cand acea versiune este foarte diferita de versiunea mobila”.
„Indexarea mobile-first inseamna ca vom folosi versiunea pentru smartphone a continutului pentru indexare si clasare pentru a-i ajuta mai bine pe utilizatorii nostri – in principal pe cei mobili – sa gaseasca ceea ce cauta”.
Aceste modificari probabil nu vor afecta utilizatorii finali prea mult, dar acestea evidentiaza modul in care eforturile companiei Google incep sa se concentreze mai mult pe mobil.