Anul trecut, proiectul pentru masini fara sofer al Google a fost o sita de talente multumita schimbarilor de la conducere, strategiilor si ademenirii inginerilor in tehnologia masinilor fara sofer ai rivalilor.
Proiectul de masini fara sofer al Google a devenit o divizie separata denumita Waymo acum nu prea mult timp in urma. Compania Google a lucrat la acest proiect de foarte mult timp si chiar daca Waymo nu a venit practic cu o masina fara sofer, s-a ajuns la un punct de referinta.
Potrivit unei stiri, Waymo a suferit de ceea ce se numeste „exodul creierelor”, pentru ca Google ii platea pe ingineri atat de bine incat acestia aveau in final suficient de multi bani astfel incat sa renunte la jobul de la Google.
Bloomberg titreaza ca inginerii de la Waymo primeau salarii si bonusuri atat de mari astfel incat aveau suficient de multi bani in banca incat sa demisioneze de la locurile de munca.
„Sistemul de indemnizatie neobisnuit” s-a bazat se pare pe abilitatea diviziei Waymo de a atinge punctele de referinta si nu pe succesul Google. Bonusurile si echitatea au fost, se pare, multiplicate de 16 ori, intr-un caz, lucru care a dus la indemnizatia anuala de milioane de dolari platita pentru ingineri.
Inginerii aveau un nume pentru acest nivel de compensatie: „f___ you money” si era prea mult chiar si pentru standardele Google. Unii dintre inginerii de la Waymo au plecat pentru a crea propriile lor companii, cum ar fi o companie de camioane fara sofer denumita Otto care a fost achizitionata de Uber si Argo AI care recent a primit investitii de un miliard de dolari de la Ford. Noii ingineri sunt, se pare, platiti dupa un sistem mai conventional, unul in care ei nu-si vor mai vedea bonusurile multiplicate de 16 ori.