Duminica s-a spus ca compania Google ar putea arunca un colac de salvare pentru editorii de stiri aflati in dificultate, dar poate ca acest lucru nu se va intampla pana la urma.
Financial Times a spus duminica ca Google planuieste sa imparta o parte din veniturile sale cu editorii. Potrivit Financial Times, planul companiei este de a combina cufarul sau de comori (datele personale) cu algoritmi de machine learning pentru a ajuta publicatiile de stiri sa-si dezvolte baza de abonati.
Intr-o stire de acum cateva zile, am aflat ca Google planuia sa imparta o parte din veniturile sale cu publisherii. Stirea parea sa ne spuna ca Google este gata sa arunce un colac de salvare pentru editorii care se confrunta cu probleme. Compania a oferit acum o declaratie oficiala.
Compania a respins stirea, spunand ca este una „total gresita”. Financial Times a spus duminica ca Google intentioneaza sa imparta o parte din veniturile sale cu publisherii.
Google a spus ca va combina datele detinute cu algoritmii de machine learning pentru a permite editorilor de stiri sa-si dezvolte baza de abonati. De asemenea, autorul a sustinut ca aranjamentul oferit editorilor si ar fi similar cu aranjamentul pe care il are cu agentii de publicitate conventionale prin intermediul afacerii sale AdSense.
Intr-o declaratie oferita publicatiei CNET, compania a declarat ca stirea este una „complet gresita”, adaugand ca proiectul de abonare este inca in stadii incipiente si ca nu exista inca tranzactii cu editorii.
„Nu am ajuns la nici o concluzie cu privire la venituri”, a declarat purtatoarea de cuvant a Google, Maggie Shiels, confirmand ca „Nu am ajuns la nici o concluzie privind abonamentele si trebuie sa vorbim cu editorii”. Deci, desi compania lucreaza la un proiect de abonament, nu este clar care va fi implementarea finala.