Google va introduce un ad blocker in Chrome la inceputul anului viitor si le spune publisherilor sa se pregateasca. Avertismentul intentioneaza sa le permita website-urilor sa-si afiseze reclamele bune si sa le blocheze pe cele deranjante de pe paginile lor.
Oricat de mult ai ura reclamele, acestea sunt o modalitate pentru companii si publisheri de a castiga bani si de a atrage atentia asupra anumitor produse. Din pacate, uneori, felul in care unele reclame sunt proiectate poate fi enervant, iar aici intra in actiune ad blocker-ele, avand in vedere ca acestea pot bloca toate reclamele fara discriminare.
De asemenea, am vazut cum unele browsere integreaza un ad blocker in software-ul lor, iar in luna aprilie am auzit cum Google ar planui sa faca acelasi lucru cu Chrome.
Vestea buna pentru utilizatorii Google Chrome este ca, daca urasc publicitatea online si le-ar placea o solutie nativa pentru asta, au noroc pentru ca asta este ceea ce Chrome va incepe sa aiba in 2018.
Potrivit anuntului pe blogul Google, „In dialog cu Coalition si cu alte grupuri din industrie, planuim ca browserul Google Chrome sa inceteze afisarea reclamelor (inclusiv pe cele detinute si servite de Google) pe site-urile care nu corespund cu Better Ads Standards incepand cu anul 2018”.
Practic, publicitatea care nu corespunde acelor standarde va fi blocata pe Chrome, in timp ce reclamele care corespund vor ramane. Acest lucru inseamna ca, cu cat mai multe companii (sa speram) se vor alinia la noul standard, cu atat mai putine reclame vor fi blocate.
In cele din urma, acest lucru pare modalitatea companiei Google de a incerca sa „rezolve” cu Chrome publicitatea care ar putea fi deranjanta pentru experienta utilizatorului, ceea ce presupunem ca e un inceput.