Cercetatorii in inteligenta artificiala ai Google spun ca software-ul care invata sa joace jocuri video ar putea fi folosit in lumea reala. Inteligenta artificiala DeepMind a Google a invatat sa joace jocul classic pentru Atari 2600, Space Invaders, la un nivel superuman.
Deep Q NetWork (DQN) a invatat sa joace mai multe jocuri clasice. Google a creat o retea capabila sa invete sa joace de una singura 48 de jocuri fara a fi preprogramata, cum ar fi Space Invaders si Breakout. Retelei i s-a pus la dispozitie doar datele de baza ale unui joc Atari si un algoritm pe care l-a invatat prin incercarea de a ajunge la un scor cat mai mare. Este primul computer care poate invata din experienta sa execute o serie de sarcini. Este capabil sa joace zeci de jocuri de la zero fara sa fie programat intre ele.
Demis Hassabis de la divizia de inteligenta artificiala DeepMind a Google a precizat ca DQN are un set minim de presupuneri si ca trebuie sa afle cum sa controleze jocul Space Invaders astfel incat sa ajunga la un punctaj cat mai mare. Programatorii Google au fost uimiti de solutiile pe care le-a gasit computerul pentru a castiga jocurile. In jocul SeaQuest, computerul a pastrat submarinul sub nivelul apei pentru a ramane in viata, iar in jocul Breakout a creat un tunel pentru ca mingea sa treaca prin el si sa loveasca mai multe caramizi.
Computerul Google este superior computerului Deep Blue care l-a invins la sah pe Garry Kasparov in 1997. Deep Blue a avut in spate mai multi jucatori de sah profesionisti care au integrat cunostintele intr-un program. Computerul a executat programul fara sa invete nimic. Computerul DQN al Google invata de la zero la fel ca oamenii sa ia decizii si sa execute mai multe sarcini. Iar asta fara vreun ajutor.