Avand in vedere cat de mult timp ne petrecem pe platformele de social media precum Instagram, nu este surprinzator ca brandurile si companiile se bulucesc pe platforma si ii platesc pe Instagrameri pentru a-si promova produsele.
Denumiti „influenceri”, aceasta titulatura este destul de comuna mai ales printre celebritati si sportivi profesionisti. Cu toate acestea, se pare ca FTC (Federal Trade Commission) din Statele Unite este cu ochii pe aceste practici de promovare pe Instagram iar, potrivit unei stiri de Business Insider, FTC a trimis recent aproximativ 90 de scrisori de avertizare catre influencerii de pe Instagram in care organismul guvernamental FTC le-a amintit ca relatia lor cu brandurile trebuie sa fie dezvaluita in mod clar urmaritorilor atunci cand promoveaza sau sustin produse pe paginile lor de social media.
Acest lucru inseamna ca daca un influencer de Instagram posteaza o postare despre un produs, acesta trebuie sa le spuna in mod clar urmatorilor sai ca aceasta este o reclama sau o promovare sau ca folosesc un produs sponsorizat, spre deosebire de a-l folosi personal.
Avertismentul FTC include de asemenea cum trebuie facute acestea dezvaluiri, cum ar fi faptul ca acestea nu trebuie ingropate tocmai la sfarsitul textului fotografiei unde nu pot fi vazute.
FTC avertizeaza de asemenea in legatura cu etichetele care sunt prea vagi, cum ar fi abrevierea „sponsored post” in „#sp” si asa mai departe. Daca te-ai saturat un pic sa vezi cum feedul tau de Instagram este inundat cu reclame derutante, atunci sa speram ca faptul ca FTC ii avertizeaza pe influencerii de pe Instagram va ajuta la a curata lucrurile un pic.