FedEx, compania de livrari din SUA, a anuntat ca lanseaza o platforma de e-commerce pentru a concura cu Amazon. Cu toate acestea, compania nu va vinde niciun produs, ci alte businessuri vor vinde prin platforma sa de e-commerce.
Compania a anuntat acum cateva zile ca va lansa o noua „platforma de e-commerce focusata pe date” la toamna. Aceasta se va numi fdx despre care compania spune ca va oferi comerciantilor online „solutii de comert electronic intregrale”.
Noua platforma de e-commerce a companiei vizeaza sa le permita businessurilor sa-si gestioneze lantul de aprovizionare, sa vanda catre clienti si sa gestioneze livrarile.
Compania a scris in anuntul sau ca fdx va combina instrumentele de comert existente ale FedEx, cum ar fi accesul membrilor ShopRunner – un marketplace e-commerce pe care aceasta companie l-a cumparat in 2020 – cu functii care vor debuta in toamna acestui an, pentru a crea o „experienta personala post-cumparare”, astfel incat brandurile sa le poata oferi clientilor informatii mai precise de livrare sau sa foloseasca informatii de la reteaua de livrari a FedEx pentru gestionarea comenzilor.
Managerul de relatii globale al companiei a precizat intr-un e-mail ca FedEx, companie de livrari, nu e in businessul marketplace, cel al comertului, si ca ofera businessurilor capabilitati si informatii in timp ce acestea controleaza experienta pentru client.
Noua platforma de e-commerce vine pe masura ce compania concureaza la logistica cu Amazon, o companie pe care FedEx a vazut-o ca pe o amenintare asupra businessului sau de ani de zile.
In 2019, FedEx a refuzat sa reinnoiasca un contract pentru a transporta marfuri Amazon prin FedEx Express. Mai tarziu in acel an, Amazon a interzis comerciantilor sai sa foloseasca acea companie de livrare pentru livrarile Prime in timpul sarbatorilor, invinuind performanta in declin – o interdictie pe care Amazon a incheiat-o in urmatorul an.