Cand Facebook a anuntat ca angajeaza inca 1000 de persoane pentru a inspecta manual anunturile, nu era neaparat clar pentru toata lumea ce inseamna asta – cum ar fi pe ce anume se focuseaza si cum vor fi afectati advertiserii.
Potrivit publicatiei Axios, Facebook le spune advertiserilor ca acum este nevoie de o inspectie manuala a anunturilor care vizeaza utilizatorii pe baza „politicii, religiei, etniei sau a problemelor sociale”.
Cu alte cuvinte, Facebook este hotarata sa evite orice incercare de a folosi anunturile pentru a crea tensiuni sociale, chiar daca acest lucru inseamna incetinirea sistemului de anunturi.
Reteaua sociala avertizeaza specialistii de marketing ca probabil vor vedea o intarziere la inceputul campaniilor lor de anunturi, cel putin pana cand Facebook gaseste o modalitate de a creste viteza procesului.
Cand i s-a cerut sa ofere un comentariu, Facebook a indicat catre stirea sa anterior postata care facea referire doar la „anumite tipuri” de anunturi care trec prin inspectii umane.
Nu a vorbit despre continutul specific sau despre intarzierile preconizate. Nu este ceva uluitor faptul ca Facebook va limita evaluarile umane la subiecte mai sensibile, cum ar fi rasa si politica, dar cerinta de inspectii care acopera o gama larga de subiecte este de luat in seama.
Este o recunoastere mai directa a faptului ca dependenta anterioara a companiei de sistemele automate au permis unor reclame nefaste legata de rasa si politica sa fie publicate. Este posibil ca inspectia manuala este necesara pentru a-i impiedica pe oamenii care incearca sa pacaleasca sistemul.
Si pur si simplu vorbind, aceasta ar putea reprezenta o tactica de supravietuire. Facebook stie ca este sub control guvernamental pentru anunturile legate de Rusia si poate ca a decis ca incetinirea voluntara a sistemului sau publicitar ar fi mai buna decat sa riste interventia guvernamentala.