Facebook a confirmat ca aproximativ 5% dintre anunturile pe care le-a identificat ca fiind cumparate de Rusia in timpul alegerilor din Statele Unite au aparut, de asemenea, si pe Instagram.
Facebook a desfasurat o investigatie pentru a determina scopul campaniilor publicitare care erau aparent conduse de companii care aveau legaturi cu guvernul din Rusia.
Se crede ca aceste campanii din Rusia au fost folosite pentru a raspandi mesaje sociale si politice de divizare in Statele Unite inainte de alegerile prezidentiale de anul trecut.
Facebook a dezvaluit ca unele dintre aceste reclame au fost afisate si pe Instagram. Congresul Statelor Unite examineaza acuzatiile de manipulare a alegerilor de catre cei din Rusia.
Raspandirea stirilor false pe cea mai mare retea sociala a lumii, Facebook, se pare ca a influentat opinia alegatorilor in statele cheie. Compania a inmanat aproape 3000 de anunturi anchetatorilor care lucreaza pentru Congres.
Facebook a dezvaluit ca mai mult de 10 milioane de persoane din Statele Unite ar fi vazut acele reclame care au raspandit mesaje de divizare, dar ca este posibil ca 25% dintre acele anunturi nu au fost vazute de nimeni.
99% dintre anunturi din Rusia au fost cumparate pentru mai putin de 1000 de dolari, iar jumatate dintre acestea au costat mai putin de 3 dolari. Aproape 6700 de dolari au fost cheltuiti pentru reclamele care au aparut pe Instagram.
Facebook a adaugat, de asemenea, mai multe controale pentru anunturi inainte de a fi publicate. Printre acestea se numara examinarea si aprobarea umana suplimentara pentru unele anunturi directionate, pentru a impiedica reaparitia unor astfel de situatii.
Cea mai mare retea sociala a lumii, Facebook, nu a fost singurul mediu online folosit de Rusia. Atat Twitter, cat si Google, au gasit dovezi ale existentei anunturilor din Rusia si pe platformele lor.