In prezent, Facebook se afla sub o imensa investigatie in urma scandalului privind confidentialitatea datelor utilizatorilor. Accentul pare sa fie pus destul de mult pe Facebook in momentul de fata, dar compania ar dori sa sublinieze si sa reaminteasca utilizatorilor ca nu este singura care valorifica datele de utilizatori si ca destul de multe firme de tehnologie procedeaza la fel.
Intr-o postare de pe blogul sau, directorul de management al produselor, David Baser, al Facebook a oferit niste explicatii despre datele pe care Facebook le colecteaza despre utilizatori, cand le colecteaza si la ce le foloseste.
El adauga: „Multe companii ofera aceste tipuri de servicii si, la fel ca Facebook, obtin date si din aplicatiile si site-urile care le folosesc. Twitter, Pinterest si LinkedIn au toate butoane asemanatoare de Like si Share pentru a-i ajuta pe oameni sa impartaseasca lucruri pe serviciile lor. Google are un serviciu popular de analiza. Iar Amazon, Google si Twitter ofera caracteristici de logare”.
Presupunem ca este o comparatie corecta pe care Facebook o efectueaza, si anume ca nu doar ei colecteaza date despre utilizatori, ci si o multime de alte servicii online. De asemenea, Baser de la Facebook subliniaza ca cateva dintre aceste companii ofera si servicii de publicitate targetate (cum ar fi Google).
„Aceste companii – si multe altele – ofera si servicii de publicitate. De fapt, majoritatea site-urilor web si a aplicatiilor trimit aceleasi informatii companiilor multiple de fiecare data cand le vizitati”.
Acestea fiind spuse, nu este surprinzator faptul ca exista cateva companii care incearca sa contracareze acest tip de urmarire si colectare a datelor de la utilizatori, cum ar fi Apple care a construit caracteristici in Safari care impiedica urmarirea utilizatorilor pe internet, spre frustarea agentilor de publicitate.