Din cauza naturii Facebook, acolo unde orice poate posta aproape orice vrea si sa spuna orice doreste, uneori reteaua sociala este obligata sa se ocupe de consecintele unor astfel de incidente in loc sa le previna de fapt, la fel ca in cazul stirilor false in cazul carora abia recent Facebook a incercat sa le diminueze.
Acelasi lucru se poate spune si pentru ura exprimata verbal pe reteaua sociala, unde s-a descoperit recent ca, din cauza unei brese a sistemului de reclame al Facebook, acesta le-a permis utilizatorilor sa cumpere reclame care ii vizau pe antisemiti sau pe cei care urau evreii.
Se pare ca acest lucru a fost permis pentru ca reteaua de publicitate a Facebook le-a permis utilizatorilor sa aleaga stari de ura antisemite ca si categorii valide de reclame.
In mod evident, acest lucru nu i-a picat prea bine COO-ului Facebook, Sheryl Sandberg, care a pasit in fata si a anuntat ca vor elimina astfel de reclame in viitor.
Potrivit Sherylei, solutia va consta intr-o clarificare a politicilor de publicitate ale Facebook pentru a se asigura ca continutul care promoveaza ura si care contravine standardelor lor comunitare nu poate fi folosit pentru a targeta reclamele.
„Acestea includ tot ceea ce ataca direct oamenii pe baza rasei, etniei, originii lor nationale, apartenentei religioase, orientarii sexuale, genului sau identitatii de gen, sau a dizabilitatilor si a bolilor”.
Aceasta adauga, de asemenea, ca vor adauga mai multa revizuire si supraveghere umana proceselor lor automate pentru a se asigura ca nimic care promoveaz ura nu mai trece peste acestea.
Nu in ultimul rand, Sandberg spune ca, „lucram la crearea unui program de incurajare a persoanelor de pe Facebook de a raporta direct noua potentialele abuzuri ale sistemului nostru de reclame. Am avut succes cu astfel de programe pentru sistemele noastre tehnice si credem ca putem proceda similar si in cazul reclamelor”.