Recent, au circulat stiri conform carora Rusia a incercat sa influenteze alegerile prezidentiale din Statele Unite prin raspandirea propagandei prin conturi rusesti false pe social media. Companii precum Google au gasit anunturi legate de Rusia in serviciile sale precum YouTube, Google Search si Gmail. Google nu este singura, deoarece si Facebook a gasit reclame similare pentru utilizatori in reteaua sa sociala.
In incercarea de a determina lucrurile sa fie mai transparente, compania a anuntat un nou instrument prin care ii va informa pe utilizatori daca au dat like la un cont fals rusesc pe platforma lor.
„Ca parte a acestui angajament continuu, vom crea in curand un portal care sa permita oamenilor de pe Facebook sa afle la care dintre paginile de Facebook sau conturile false rusesti de Instagram au dat like sau le-au urmarit intre ianuarie 2015 si august 2017”.
Compania adauga, „Este important ca oamenii sa inteleaga modul in care strainii au incercat sa semene divizare si neincredere folosind Facebook inainte si dupa alegerile din 2016 din Statele Unite. De aceea, pe masura ce am descoperit informatii, am continuat sa le impartasim in mod public si le-am oferit anchetatorilor Congresului”.
Luna trecuta, compania a anuntat ca continutul legat de Rusia a ajuns la mai multi utilizatori decat se credea anterior si ca ar fi putut ajunge la cel putin 126 de milioane de utilizatori pe Facebook.
Reprezentantul comitetului Intel, Adam Schiff a oferit o declaratie pentru publicatia Engadget. „In cursul audierii noastre deschise cu Facebook, Twitter si Google la inceputul acestei luni, noi le-am cerut sa-si notifice utilizatorii daca au fost vizati de continutul din cadrul campaniei rusesti”.