In ultimele saptamani am auzit nu doar o data, ci de doua ori ca Facebook ar putea lua in considerare ideea unei versiuni cu plata fara anunturi a serviciului sau in care utilizatorii care sunt dispusi sa plateasca o taxa lunara de abonare nu vor mai gasi anunturi.
Pareau niste comentarii facute in treacat, dar, potrivit unei stiri de Bloomberg, versiunea cu plata pare sa fie ceva ce Facebook o ia in serios. Stirea sustine ca Facebook a efectuat in mod activ studii de piata pentru a determina daca o versiune bazata pe abonament fara anunturi a serviciului sau ar putea fi ceva de care utilizatorii ar putea fi interesati.
Stirea adauga, de asemenea, ca versiunea cu plata este ceva ce Facebook a explorat anterior si ca exista, se pare, un interes nou, desi pare ca nu exista planuri solide inca si ca compania doar exploreaza ideea pentru moment.
Ideea unei versiuni cu plata a retelei sociale ar putea fi una interesanta si ar putea, de asemenea, sa abordeze unele ingrijorari pe care le-ar putea avea utilizatorii. Dupa cum se pare, reteaua sociala se bazeaza in mare parte pe anunturi pentru veniturile sale, iar acele anunturi sunt anunturi targetate.
Permitand utilizatorilor sa plateasca pentru Facebook, acesti utilizatori ar putea renunta la targetarea lor pentru agentii de publicitate. Cu toate acestea, a existat o dezbatere cu privire la o astfel de caracteristica, deoarece practic este ca si cum ai spune ca cei care nu isi pot permite versiunea cu plata nu au alta optiune si trebuie sa se lase folositi de agentii de publicitate.
In orice caz, nu exista nicio garantie ca lansarea unei versiuni a Facebook cu plata fara anunturi va avea loc, dar ce credeti voi despre asta? Ati fi interesati sa platiti pentru un Facebook fara reclame?