Documente interne ale companiei Facebook confiscate de parlamentarii britanici indica faptul ca gigantul in social media a luat in considerare odata vanzarea accesului la datele utilizatorilor, conform extraselor obtinute de Wall Street Journal.
Daca stiam in trecut ceea ce stim despre Facebook acum, am fi fost la fel de dispusi sa ne oferim datele de utilizator acestei companii? Probabil ca multi dintre noi nu s-ar fi impacat prea usor cu ideea.
Dar ce-ar fi fost daca Facebook ar fi decis sa vanda datele noastre de utilizator? Se pare ca acest lucru era cat pe ce sa se intample. Conform unei stiri de Wall Street Journal care a reusit sa obtina e-mailuri de la un document din instanta, se pare ca la un moment dat acum cativa ani, compania dorea sa ceara bani de la alte companii pentru a vinde datele de utilizator.
Chiar s-a indicat ca companiile ar trebui sa cheltuiasca cel putin 250.000 de dolari pe an pe publicitate daca nu vor sa ramana fara datele de utilizator.
Cu toate acestea, asa cum multi dintre noi stim deja, se pare ca compania Facebook a decis in cele din urma sa nu procedeze astfel. Intr-o declaratie oferita de Konstantinos Papamiltiadis, directorul platformelor si programelor pentru dezvoltatori al Facebook, „Ramanem fermi pentru schimbarile de platforma pe care le-am efectuat in 2015 de a opri o persoana sa impartaseasca dezvoltatorilor datele prietenilor sai de pe Facebook. Orice extensii pe termen scurt acordate in timpul tranzitiei platformei au fost pentru a impiedica schimbarile sa strice experienta pentru utilizatori”.
Acesta adauga, „Ca sa fiu clar, compania Facebook nu a vandut niciodata datele niciunui utilizator. API-urile noastre au fost intotdeauna gratuite si nu am cerut niciodata dezvoltatorilor sa plateasca pentru a le folosi, fie indirect, fie prin cumpararea de publicitate”.