O postare de 6600 de cuvinte scrisa de Sophie Zhang, fosta angajata a Facebook (a fost concediata de companie), arata cat de raspandite sunt campaniile de dezinformare politica pe platforma si faptul ca Facebook nu depune suficiente eforturi pentru a le suprima.
Conform BuzzFeed News, fosta angajata a FB a enumerat exemple concrete cu privire la modul in care guvernele altor tari abuzeaza platforma FB pentru a transmite dezinformare pentru proprii cetateni.
In majoritatea cazurilor, partidele politice folosesc conturi neautentice pentru a modifica opiniile cetatenilor si pentru a discredita opozitia prin dezinformare. Fosta angajata a platformei Facebook a precizat ca a existat o campanie coordonata de dezinformare care a folosit conturi neautentice pentru a stimula pozitia presedintelui Juan Orlando Hernandez din Honduras in raport cu poporul sau si a fost nevoie de 9 luni pentru ca platforma Facebook sa actioneze.
In plus, cei din spatele campaniei de dezinformare au creat din nou conturi neautentice, iar acestea au ramas active. Intre timp, in Azerbaidjan, partidul politic aflat la guvernare foloseste diverse conturi impotriva opozitiei.
Platforma FB a avut nevoie de un an pentru a analiza situatia, iar ancheta e inca in desfasurare. In lunile care au precedat alegerile locale din New Delhi, India, din februarie 2020, acea fosta angajata a Facebook a lucrat pentru a elimina o retea care avea ca scop influentarea alegerilor.
Dar ceea ce a deranjat-o pe acea angajata este faptul ca a realizat ca e culpabila pentru ca nu a acordat prioritate anumitor activitati de dezinformare de pe platforma Facebook.
De exemplu, in 2019, fosta angajata a platformei Facebook a descoperit o activitate neautentica in sprijinul candidatului opozitiei la presedintia din Bolivia, dar a ales sa nu actioneze chiar atunci impotriva campaniei de dezinformare. In acea tara au urmat proteste care au dus la zeci de decese.