Ikea, retailerul de piese de mobilier, a lansat un asistent AI destinat pentru a le usura clientilor alegerea mobilei. Cu toate acestea, versiunea actuala a acelui asistent nu e foarte eficienta.
Deplasarile la Ikea pot fi cu usurinta un exercitiu coplesitor daca mergi acolo fara un plan. Asistentul AI de pe GPT Store al companiei de mobila a fost creat pentru a oferi asistenta: acesta iti va spune orice despre produsele sale si iti va permite sa le vizualizezi intr-o incapere.
Francesco Marzoni, director de date si analize al Ingka Group, cel mai mare detinator de franciza Ikea, a declarat intr-un comunicat de presa ca asistentul AI apartine de o serie de experimente pe care compania le face „astfel incat sa putem lua parte la evolutia AI pe masura ce ne modelam strategia de companie”.
Unii au aflat ca un asistent AI Ikea ar trebui sa fie o buna modalitate de a face ca experienta sa fie mai putin epuizanta. Aceasta masura e o parte dintre masurile companiei de a atrage noi potentiali utilizatori si clienti.
O parte dintre oameni s-au decis sa incerce si au descoperit ca Ikea GPT nu era un bun partener de design interior. Un redactor The Verge a inceput cu solicitarea: „Am nevoie de idei de depozitare pentru camera de zi / dormitorul meu”.
Cu toate acestea, in loc ca asistentul AI sa arate niste idei, Ikea GPT i-a spus sa verifice un articol de pe site-ul companiei pentru SUA si a adaugat o fotografie a unei sufragerii pentru o masuratoare buna.
Redactorul nu era sigur daca imaginea pentru acea solicitare a fost generata de AI, dar pare scoasa direct dintr-un catalog Ikea. Acesta a incercat din nou si a cerut informatii referitoare la depozitarea pentru baie, dar din nou a fost indrumat catre site.