YouTube, platforma de clipuri video, va inlatura pe 6 aprilie anunturile Overlay, adica cele care apar ca bannere pe clipurile video ale creatorilor, pentru ca sunt considerate intruzive.
Platforma YouTube va schimba foarte curand modul in care unele reclame sunt afisate la clipurile video, prin eliminarea anunturilor Overlay incepand cu data de 6 aprilie.
Acestea sunt reclame banner care deseori perturba rularea continutului video pe YouTube pentru desktop sau browser. Compania din Statele Unite a confirmat decizia intr-o postare pe un forum in care s-a constatat ca aceste reclame perturba utilizatorii YouTube.
Merita subliniat ca acest tip de reclame a fost indisponibil pe platformele mobile, in favoarea reclamelor video de dinainte de clipul video, din timpul clipului sau de dupa clip care deseori pot fi sarite.
„Incepand cu 6 aprilie 2023, anunturile Overlay nu vor mai aparea pe YouTube, pentru a imbunatati experienta de vizionare si a muta publicitatea catre formate de reclame cu randament mai ridicat pe desktop si dispozitivele mobile. Anunturile Overlay sunt disponibile doar pe desktop si sunt perturbatoare pentru utilizatori. Ne asteptam sa vedem un impact limitat pentru majoritatea creatorilor in timp ce angajamentul se muta pe alte formate de reclame”.
Conform YouTube, inlaturarea acestor reclame va avea un „impact limitat” asupra creatorilor de continut. Pentru a combate asta, va exista o tranzitie catre „alte formate de reclame”, dar inca nu exista detalii.
Avand in vedere ca doar platformele desktop sunt locurile in care anunturile Overlay sunt difuzate pe platforma de clipuri video YT din Statele Unite, acest lucru ar duce la afisarea unei proportii mai mici de reclame pentru continutul eligibil pentru monetizare.