Oracle isi va inchide businessul de publicitate online in curand deoarece veniturile din acest sector au scazut in mod semnificativ, in principal din cauza unor legislatii si regulamente care reglementeaza utilizarea datelor cu caracter personal pentru publicitate.
Compania a anuntat inchiderea businessului sau de publicitate, marcand sfarsitul eforturilor sale ambitioase pe aceasta piata.
Decizia, dezvaluita in timpul celui mai recent eveniment de prezentare a veniturilor (pentru trimestrul 4) al Oracle, urmeaza unui declin constant al veniturilor care au scazut la 300 de milioane de dolari in anul fiscal 2024, conform CEO-ului companiei.
Desi acea suma ar putea parea una ridicata, venitul de 300 de milioane de dolari e sub cel de 2 miliarde de dolari vazut in 2022, un an in care compania a decis sa implementeze concedieri la scara larga pentru a optimiza eficienta operatiunilor sale.
Compania Oracle e nemultumita in legatura cu veniturile din publicitate
Eforturile Oracle in acest sector s-au intins de-a lungul catorva ani. In 2014, compania a cumparat DataLogix cu 1,2 miliarde de dolari, inainte ca mai tarziu sa achizitioneze Moat pentru 850 de milioane de dolari, in 2017.
Apoi a aparut scandalul Cambridge Analytica din 2018 care a incheiat o parte din accesul la datele terte. Desi compania Meta a fost in centrul discutiilor, si businessul cloud al Oracle a fost afectat de abilitatea sa redusa de a colecta date de utilizatori.
De asemenea, regulamentul GDPR al Europei si alte legislatii similare din lume au restrictionat abilitatile agentilor de publicitate de a accesa date profitabile. „In trimestrul 4, am decis sa iesim din businessul de publicitate cu venituri care au scazut la circa 300 de milioane de dolari in anul fiscal 2024”, a adaugat CEO-ul Oracle.
TechRadar