Mai multe banci din lume incep sa puna pe lista neagra pentru aplicatiile lor bancare smartphone-urile Galaxy S10 ale companiei Samsung din Coreea de Sud. Este vorba despre o problema pe care Samsung a spus ca o va rezolva intr-un viitor update software.
Dupa cum poate ai auzit, noile smartphone-uri ale Samsung care folosesc senzor de amprente in-display au o vulnerabilitate. Se pare ca folosirea unei folii de ecran ieftine de doar 3 dolari este suficienta pentru a debloca smartphone-urile si pentru cei neautorizati.
Acest lucru a condus la ingrijorari de securitate. Ca atare, mai multe institutii bancare au inceput sa puna smartphone-ul Samsung Galaxy S10 pe lista neagra, pentru a nu fi folosit cu aplicatiile lor bancare.
Intr-un caz, o banca din Marea Britanie, NatWest, si-a retras aplicatia de pe Google Play Store pentru proprietarii de smartphone-uri Galaxy S10. O alta banca, Nationwide Building Society, a dezactivat in aplicatia sa bancara optiunea de conectare pe baza de amprenta.
Pana in prezent, bancile americane nu par sa fi trecut la aceste masuri, asa ca vestea buna e ca cei din Statele Unite pot continua sa foloseasca aplicatiile bancare pe Galaxy S10 pentru moment, desi nu e clar daca ar fi indicat.
Dar americanii ar trebui cel putin sa dezactiveze optiunea de conectare pe baza de amprenta pe smartphone-ul Galaxy S10, pentru a fi in siguranta. Acestea fiind spuse, trebuie subliniat faptul ca Samsung a recunoscut problema intre timp si a declarat ca lucreaza la o solutie pentru aplicatiile bancare, solutie care ar trebui sa soseasca luna aceasta.
Intre timp, compania Samsung i-a sfatuit pe utilizatorii smartphone-urilor sale Galaxy S10 sa se asigure ca folosesc accesorii Samsung oficiale pentru a preveni aparitia unor situatii similare in viitor cu aplicatiile bancare.