Reclamele politice online au intrat sub investigatie dupa alegerile prezidentiale din 2016 ale Statelor Unite, alegeri despre care se spune ca au fost influentate de o campanie imensa de dezinformare rusa pe retele sociale, cum ar fi Facebook.
In timp ce Facebook si alte retele sociale online efectueaza pasi suplimentari pentru a se asigura ca asa ceva nu se va mai intampla din nou, state americane precum New York merg cu un pas mai departe si determina sa fie obligatorie dezvaluirea identitatii persoanelor care au platit pentru reclamele politice online pentru New York.
Guvernatorul Andrew Cuomo din New York a semnat proiectul de lege care impune ca reclamele politice online de la alegerile din New York sa dezvaluie cine sunt persoanele care le-au platit.
Noua lege din New York este un raspuns la campania de dezinformare a Rusiei de a influenta alegerile prezidentiale din Statele Unite. Conform acestei legi, anunturile de pe platforme ca Facebook, Google si Twitter vor trebuie sa includa un rand care dezvaluie in mod clar cine a platit pentru transmiterea reclamelor politice online.
Este acelasi mod in care si reclamele TV si radio au dezvaluit de mult timp sursa lor de finantare. Si nu-i numai atat, site-urilor web le va fi si interzis sa vanda reclame politice unor entitati straine.
Aceasta lege din New York impune, de asemenea, sa fie obligatoriu ca cumparatorii de reclame digitale sa se inregistreze drept comisii independente de cheltuieli, iar anunturile online de la utilizatorii independenti vor trebui sa includa acum un rand care spune daca continutul anuntului nu a fost aprobat de niciun candidat. Legea din New York acopera anunturile online legate de alegerile statale si locale si include chiar si tweet-urile promovate.