Recent s-a spus ca reparatiile terte ale unora dintre PC-urile MacBook Pro si iMac Pro ar putea fi strict restrictionate, insa e posibil ca nu totul e pierdut inca. Daca nu ne inselam, aceste PC-uri inca pot fi reparate prin servicii terte. Asta pentru ca Apple inca nu a activat „kill switch”.
Acum ceva timp, conform documentelor interne ale Apple dezvaluite neoficial, s-a dezvaluit ca reparatiile la servicii terte pentru noile PC-uri MacBook Pro si iMac Pro din 2018 ale Apple nu mai sunt posibile.
Acest lucru se datoreaza utilizarii softului proprietar de diagnosticare care determina sa fie necesara verificarea integritatii cipului T2 de securitate pentru ca PC-urile sa functioneze.
Cu toate acestea, vestea semi-buna este ca, potrivit celor de la iFixit, se pare ca „kill switch” inca nu a fost activat. Asta inseamna ca, daca intampini vreo problema cu PC-ul MacBook Pro sau iMac Pro din 2018, ar trebui sa reusesti sa le repari folosind serviciile terte.
Cei de la iFixit au testat acest lucru prin schimbarea ecranului si a placii de baza ale PC-ului MacBook Pro 2018 si se pare ca totul a mers bine. Nu este clar cand intentioneaza Apple sa activeze acest „kill switch”.
Nu suntem siguri daca ar trebui sa risti si sa mergi la un serviciu tert de reparatii cu PC-ul, dar daca esti tentat este de inteles. In general, serviciile oficiale de reparatii sunt foarte scumpe din cauza utilizarii componentelor oficiale.
Iar in unele cazuri exista anumite defectiuni care pot fi reparate prin servicii terte la o fractiune din pretul serviciilor oficiale de reparatii. Apple a fost criticata in trecut din cauza iPhone-urilor care s-au stricat in urma reparatiilor neoficiale.
Dar compania si-a aparat actiunile spunand ca a procedat astfel pentru a impiedica spargerea securitatii Touch ID si ne imaginam ca e valabil acelasi lucru si pentru cipul T2.