S-a zvonit mult timp ca Xiaomi, unul dintre producatorii de smartphone-uri cu cea mai rapida crestere din China, se va lista la bursa. Compania si-a confirmat intentia de a inregistra o oferta publica initiala nu cu mult timp in urma.
In cele din urma, compania a debutat pe Bursa din Hong Kong, dar contrar asteptarilor obisnuite pentru ofertele publice initiale ale companiilor majore de tehnologie, oferta publica initiala (IPO) a Xiaomi a fost dezamagitoare pana acum.
Xiaomi, o companie cu o vechime de aproximativ 8 ani, urmarea o evaluare post-IPO de 100 de miliarde de dolari, dar nu a reusit sa obtina acest lucru, deoarece actiunile sale au scazut imediat dupa ce au inceput sa tranzactioneze.
Compania a recuperat si a tranzactionat in jurul pretului ofertei publice initiale, dar Xiaomi a trebuit sa se multumeasca cu o evaluare de 54 de milioane de dolari. Xiaomi a adunat 4,7 milioane de dolari din oferta publica initiala.
Actiunile au fost deschise la pretul de 16,60 dolari (Hong Kong) care inseamna mai putin decat pretul de listare de 17 dolari (Hong Kong). Acestea au ajuns in cele din urma la 16 dolari (Hong Kong) bucata inainte de a ramane de 16,78 dolari (Hong Kong) pentru prima zi de tranzactionare.
Performanta dezamagitoare a companiei poate fi partial din cauza razboiului comercial aflat in desfasurare intre China si Statele Unite. Directorul executiv al companiei Xiaomi, Lei Jun, a indicat catre acelasi lucru, spunand ca „pietele globale de capital se afla intr-un flux constant” din cauza tensiunilor dintre Beijing si Washington.
„Desi conditiile macroeconomice sunt departe de a fi ideale, noi credem ca o mare companie poate tine piept provocarii si sa iasa in evidenta”, a adaugat Lei Jun, reiterand increderea sa in compania Xiaomi.