India va interzice companiilor de comert electronic precum Amazon si Flipkart (detinuta de Walmart) sa vanda produse proprii de la firme care au investit in capitalul lor.
Intr-o declaratie, guvernul din India a mai spus ca companiilor li se va interzice sa creeze acorduri exclusive cu vanzatorii. Noile reguli au intrat in vigoare incepand cu 1 februarie.
Desi companiile si platformele de comert electronic precum Amazon vand o varietate de produse de la alte marci, acestea vand si produse proprii.
Acest lucru este normal si, intr-o oarecare masura, multe companii procedeaza asa. Dar in India se pare ca guvernul vrea sa interzica practicile de vanzare a produselor proprii.
Incepand cu 2019, se pare ca guvernul din India va interzice companiilor de comert electronic sa-si vanda propriile produse. De asemenea, se asteapta ca aceasta decizie de interzicere va impiedica aceste companii sa creeze acorduri exclusive cu vanzatorii.
Asta inseamna ca companiile nu vor putea folosi exclusivitatea pentru a atrage mai multi clienti. Potrivit ministerului de comert al Indiei, „Unei entitati care are participatie in cadrul unei entitati de pe piata de comert electronic, sau care are control asupra inventarului sau, nu i se va permite sa-si vanda produsele pe platforma gestionata de o astfel de entitate de pe piata”.
Desi acest lucru pare ca ar transforma piata intr-una mai corecta, unii cred ca aceasta miscare de interzicere va afecta in mod negativ industria de comert electronic a Indiei.
Aceasta interzicere asupra vanzarii produselor proprii vine dupa reclamatiile din partea mai multor retaileri din India care cred ca giganti de comert electronic precum Amazon si Flipkart isi folosesc dimensiunile uriase in avantajul lor pentru a vinde lucruri la preturi extrem de mici, preturi pe care nu le pot egala.