Peste un miliard de oameni din lume prezinta o anumita forma de dizabilitate. De aceea, Google vrea ca accesibilitatea sa fie un element de baza atunci cand dezvolta noi aplicatii si site-uri, de la concept la lansare si dincolo.
Este bine pentru utilizatori si este bine pentru afaceri: crearea de aplicatii si site-uri care nu iau in considerare o gama variata de nevoi ar putea insemna omiterea unui grup substantial de potentiali utilizatori si clienti.
Este usor pentru companii si dezvoltatori sa incerce sa-si vizeze produsele si serviciile majoritatii oamenilor, ceea ce inseamna ca, in unele cazuri, minoritatea este ignorata.
Un exemplu ar fi accesibilitatea, pentru ca uneori companiile proiecteaza produse pentru cei care nu prezinta vreun handicap, dandu-i la o parte pe cei cu handicap.
Cu toate acestea, de-a lungul anilor, companiile au inceput sa creeze produse mai accesibile si, in timp ce Google si-a facut serviciile mai accesibile persoanelor cu handicap in trecut si a lansat recent o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa „vada”, se pare ca acum Google a lansat recent resurse pentru a ajuta si incuraja dezvoltatorii sa creeze aplicatii si site-uri mai accesibile.
Potrivit Google, crearea de aplicatii si site-uri accesibile de catre dezvoltatori ar putea fi folositoare pentru toti utilizatorii, nu doar pentru cei care au nevoie in mod special de aplicatii si site-uri accesibile.
„Puteti chiar sa descoperiti ca abordarea problemelor de accesibilitate poate imbunatati experienta de utilizare pentru toata lumea. De exemplu, subtitrarile pot ajuta clipurile video sa fie accesibile mai multor persoane, indiferent daca au probleme cu auzul sau stau intr-o camera aglomerata”, spune Google.
Pentru cei interesati, Google ii directioneaza pe utilizatori catre aplicatia Primer, iar acestia trebuie doar sa caute „accesibility” pentru a afla mai multe si pentru a incepe.