Conform unor informatii, compania Facebook din Statele Unite a renuntat sa puna reclame in aplicatia WhatsApp si sa monetizeze acest serviciu de mesagerie. Asta indica o stire de la The Wall Street Journal.
Motivele pentru care Facebook nu monetizeaza in prezent WhatsApp sunt destul de diverse. In primul rand, din cauza monetizarii, fondatorii serviciului au parasit compania.
WA a avut un model de business mixt la inceput. Compania a perceput initial clientilor o taxa anuala de abonament, dar mai tarziu a eliminat taxa.
De atunci, utilizarea aplicatiei a fost gratuita. Cand Facebook a cumparat serviciul si aplicatia WhatsApp, nu exista nicio indoiala ca compania va incerca sa monetizeze aplicatia.
Dar mai exact cum? Anul trecut, WA a confirmat ca va insera reclame in actualizarile de stare, similar cu Povestile Instagram. Dar acum, conform unei stiri de The Wall Street Journal, Facebook renunta la aceste planuri.
Stirea sustine ca dorinta companiei Facebook de a monetiza WhatsApp a fost ceea ce i-a obligat pe fondatorii aplicatiei sa demisioneze din companie.
Acea stire mai spune ca compania FB a infiintat o echipa care sa analizeze modalitatile de monetizare a WA, dar acea echipa a fost desfiintata, iar munca echipei de pana acum a fost stearsa din codul WhatsApp.
Acest lucru inseamna, cel putin deocamdata, ca compania Facebook din Statele Unite nu va insera reclame pe WhatsApp. Dar avand in vedere numarul urias de utilizatori WA, ar fi o nebunie sa credem ca compania nu va reveni asupra acestui fapt si nu se va gandi din nou sa monetizeze aplicatia.
Cu toate acestea, ramane de vazut cum o va monetiza. Deocamdata, aplicatia WhatsApp a companiei Facebook din Statele Unite ramane gratuita si libera de reclame.