Facebook nu prea vrea sa fie o companie media. Reteaua sociala a anuntat ca isi elimina sectiunea controversata Trending de pe platforma sa saptamana viitoare, pentru ca alte lucruri sa aiba loc in bara laterala.
Asa cum exista Google Trends si Twitter Trends, platforma Facebook are propria sectiune Trending pe bara laterala, acolo unde utilizatorii pot vedea ce tipuri de subiecte sunt in tendinta in acest moment pentru ca acestia sa fie tinuti la curent.
Cu toate acestea, se pare ca platforma Facebook a decis ca nu mai are nevoie de aceasta caracteristica. Intr-o postare pe site-ul sau, compania a anuntat ca va elimina sectiunea Trending de pe platforma sa pentru ca viitoarele experiente de stiri sa aiba loc.
Compania invoca interactiunea scazuta pentru sectiunea Trending ca fiind unul dintre motivele pentru care o elimina de pe platforma, impreuna cu produsele/serviciile Facebook existente si integrarea tertilor care se bazeaza pe API-ul Trends.
Potrivit platformei Facebook, „Am introdus Trending in 2014 ca modalitate de a ajuta oamenii sa descopere subiecte de stiri care erau populare in intreaga comunitate Facebook. Cu toate acestea, caracteristica a fost disponibila numai in cinci tari si a reprezentat, in medie, mai putin de 1,5% dintre click-urile pentru agentiile de stiri. Din cercetari, am constatat ca, de-a lungul timpului, oamenii au descoperit ca produsul este din ce in ce mai putin util”.
Nu este clar cu ce intentioneaza exact platforma Facebook sa inlocuiasca sectiunea Trending, dar dupa cum subliniaza compania, au testat diverse modalitati de a evidentia stirile pentru utilizatori. S-a procedat astfel prin etichete Breaking News, „Today In” si „New Video” in sectiunea Watch, acolo unde utilizatorii acestei retele de social media pot urmari stiri live oricand doresc.