Dupa ce presedintele Donald Trump din SUA a semnat un ordin executiv care ar interzice toate tranzactiile americane de pe aplicatia chineza de mesagerie WeChat, unele dintre principalele companii din industria din SUA si-au exprimat ingrijorarile cu privire la acest lucru, companiile comunicandu-le oficialilor de la Casa Alba.
Conform unei stiri publicate de Wall Street Journal, reprezentanti ai unor companii americane majore, de la Apple si Walmart pana la Disney si UPS, au evidentiat modul in care companiile din SUA ar putea fi afectate de actiunile impotriva aplicatiei WeChat.
Ordinul executiv al presedintelui american Donald Trump a fost menit sa reduca utilizarea aplicatiei WeChat, deoarece guvernul din China o foloseste ca pe un instrument de a colecta informatii personale si proprii de la cetatenii americani si turistii chinezi.
Desi ingrijorarile de securitate nationala ale administratiei sunt expuse clar, restul formularilor sunt largi si nespecifice. Cand interdictia va intra in vigoare pe 20 septembrie, aceasta va bloca oficial orice tranzactie (a persoanelor fizice sau companiilor) care are legatura cu aplicatia WeChat.
Natura exacta a acestor tranzactii interzise ramane neclara aproape tuturor, iar Wall Street Journal constata ca detalierea lor este o sarcina care revine Departamentului de Comert.
Clarificarea acelor formulari inainte de 20 septembrie este cruciala, deoarece ar putea limita dezastrul asupra companiilor americane precum Apple, Disney, Walmart si UPS, acestea putand fi separate astfel de utilizatorii lor non-americani care folosesc WeChat pentru plati si pentru altele.
In Statele Unite, aplicatia WeChat e folosita in principal ca serviciu de mesagerie, unul folosit de oameni cu legaturi profesionale cu China si cu membrii diasporei chineze.
Dar in China, tara sa nativa, aplicatia WeChat are diverse roluri: retea sociala, platforma de plati, instrument de marketing, destinatie de jocuri, creditor financiar si ecosistem autonom de aplicatii. Cu alte cuvinte, companiile americane precum Walmart, Disney si UPS ar pierde accesul la sute de milioane de clienti din China.