Un nou studiu indica faptul ca adoptarea Apple Pay creste rapid in cateva piete internationale majore, inclusiv China, dar acest serviciu de plati mobile continua sa fie intampinat cu reticenta in SUA.
Apple Pay s-a lansat cu ceva timp in urma si a fost modalitatea companiei Apple de a oferi optiunea de plati mobile pentru clientii sai. Parea o idee buna, pentru ca oamenii puteau folosi dispozitive precum iPhone-urile pentru a efectua plati in locurile care accepta aceasta metoda de plata.
Cu toate acestea, desi ideea e buna in teorie, in practica se pare ca nu multi oameni o folosesc. Asta conform unei stiri de CNBC care a dezvaluit ca adoptarea Apple Pay in SUA e de doar 9%.
Acest procent e considerabil mai redus in comparatie cu alte servicii de plati, cum ar fi PayPal care are o adoptare de 44% in SUA. De asemenea, cardurile de credit par sa fie cea mai preferata metoda de plata in SUA (80%), urmata de numerar la 79%.
S-a subliniat faptul ca unul dintre motivele care au stat la baza ramanerii in urma a adoptarii platilor mobile in SUA este faptul ca acestea nu sunt neaparat la fel de convenabile ca folosirea unui card de credit.
Cu Apple Pay, utilizatorii din SUA trebuie sa-si scoata iPhone-urile, sa le deblocheze, iar apoi sa lanseze aplicatia. Asta spre deosebire de cardurile de credit pe care trebuie doar sa le scoti, sa le treci prin aparat si cam atat.
Conform unor analisti, si pretul este unul dintre motivele din spatele adoptarii reduse si reticentei fata de Apple Pay in SUA. Peter Gordon, CEO al PRMPayments, spune: „Nu este vorba despre experienta mobila pentru consumatori – compania s-a descurcat destul de bine. Este vorba despre acceptare, ceea ce inseamna ca comerciantul trebuie sa se inscrie pentru Apple Pay. E scump”.